Roboti představují velkou investici, jsou jí hodni?

012b653aa859e97f234a7ddd4bfb172f

V průběhu tohoto průzkumu jsme analyzovali důvody rozhodování se o automatizaci, což se ukázalo jako velmi jednoduché a rychlé řešení, které v mnoha případech přineslo okamžité výsledky. Navštívili jsme několik lékáren, které investovaly do automatizace, aby zlepšily své pracovní postupy a služby, které nabízejí pacientům, a jejich příběhy jsme vyslechli z první ruky.

V tomto článku se podíváme zpětně na rozhodnutí pro investici a zhodnotíme, zda pro majitele a manažery lékáren bylo rozhodnutí správné, zda se vyplatilo tak, jak to očekávali, a zda našli další výhody v řešení, kteroé si vybrali.

Pro Petra Thnoia, pracujícího v lékárně Rose Street Pharmacy v rušném zdravotním středisku Wokingham, byla automatizace součástí konstrukce designu nové lékárny. Při velkém počtu pacientů se zaměřovali hlavně na bezpečnost a efektivitu služeb.

"Je to úžasné. Z hlediska nákladů, jakmile se dostanete přes kapitálové náklady na jeho koupi, jsou náklady na provoz velmi nízké. Díky šetření času, dodatečným kontrolám a bezpečnosti v systému snadno ušetříte ještě více. Automat nikdy neudělal chybu a my jsme díky tomu mnohem méně ve stresu."

Nová atmosféra

V lékárně Kepple Lane v Garstangu, která má lékárnu s výdejní praxí v téže budově, byla manažerka Jacinta Edgar po první návštěvě nové automatizované, "klidné, vyrovnané", lékárny úplně nadšená.

"Toto řešení jsme zvolili kvůli bezpečnosti. Dostali jsme se do bodu, kdy existuje jen určité množství úkonů, které můžete v průběhu dne provést, aniž by jste se cítili vystresovaně. Bylo to spíše rozhodnutí "jednoho z nich chceme", ne "můžeme ho mít?" A pak? "Trvalo nám týden, než jsme si na to zvykli. Naše chybovost se díky robotovi snížila o 60 procent."

Lucy Dean, vrchní lékárnice v Dean & Smedley se sídlem v Burtonu, tvrdí, že jejich dva roboti jí umožnily udržet náklady na zaměstnance ve dvou pobočkách bez potřeby navýšení.

"Přináší přesně to, co jsme očekávali, do robota ukládáme všechna léčiva která můžeme, a myslím si, že bychom ho dokázali využít ještě víc."

V Cadham Pharmacy v Glenrothes si Bernadette Brown přála automatizaci, aby uvolnila čas pro své lékárníky ve zdravotnických střediscích. Chtěla, aby se mohli soustředit na další úkoly včetně zlepšení konzultačních a třídících procesů. Říká:

"Robot se stal aktivátorem, který mění způsob, jakým pracujeme. Zvýšená efektivita a přesnost vyústila do 32% nárůstu zisku v prvních šesti měsících po instalaci BD Rowa Vmax. Robot lékárníkovi poskytuje více času na poskytnutí lepší péče. Zaměstnanci na plný úvazek ušetřili pětinu svého času a dosahují lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem."

Jednou z velkých výher pro Paula Mayberryho z lékárny v Mayberry v jižním Walesu bylo významné zlepšení jeho finančního managementu díky sníženému množství zásob léčiv, což podpořil jeho 6m Rowa Vmax spolu s příslušenstvím.

"Centralizovaný provoz mi umožnil snížit skladové zásoby o polovinu a snížit náklady na lékařské předpisy o více než 25 procent pro celou skupinu. Úspory dosáhly v prvním roce více než 200 000 GBP. Lékárníci dokázali využít nový systém k navýšení prodeje, kterému se nyní mohou naplno věnovat. "Moji lékárníci se nyní zaměřují na to, co skutečně chtěli dělat, když vstoupili do farmaceutické profese."
d836dc55bc76c4018bdb86f8924b9ebd

Lepší přehled o zásobách

V Albert Wilde ve Fleetwoode bylo výzvou i zlepšení řízení zásob a snížení odpadu při současném zlepšení zákaznického servisu v této rušné pobočce zdravotnického centra.

"V podstatě jsme měli zaměstnance, který rozděloval objednávky a doslova se staral o zásoby osm nebo devět hodin denně," říká manažer Jon Flitcroft. "Všude byly krabičky; byl to organizovaný chaos."

Říká, že v prvním roce se skladové hospodářství snížilo o třetinu.

"Bylo v tom hodně peněz. A naše množství prošlých léčiv se výrazně snížilo. S devíti obchody ve skupině je snadné najít zásoby v robotovi, které se nepoužívají. Pokud jde o zkušenosti zákazníků: Tři lidé nyní provádějí zdravotní kontroly, náš akreditovaný kontrolní technik je nyní poradcem pro ukončení kouření. Jsme diverzifikovaní, nyní pracujeme mnohem rychleji, efektivněji. Často slýcháme: bylo to rychlé."

Transformace lékárny

V Soniceme v Leicesteru automatizace umožnila majitelům Amit Pattni a Pradip Mavli radikálně přetvořit své služby.

"Tuto vizi jsem měl před pěti lety," říká Amit. "O budoucnosti farmacie a podobě NHS se hodně mluvilo. Záměrem bylo zaměřit se na rozšíření našich obzorů a dostat se pryč od základního výdejního modelu, a otevřít se pro cokoliv jiného, co přijde."

Při této změně myšlení a rozšíření prostor o 8m BD Rowa Vmax později už pár nemusel pracovat během večerů a víkendů, aby se zabýval nevyřízenými zakázkami v místní lékárně.

Právě v místě kde byla oficína se otevřela největší příležitost, protože prostor, který sloužil jako jejich bývalá výdejna, se změnil na poradenskou místnost, kde v lékárně nyní poskytuje služby třetí lékárník.

"Současný model jsme vylepšili. Dodáváme do ošetřovatelských a bytových domů, které jsme předtím museli odmítat, a zavážíme 120 dodávek týdně." říká Amit

Lékárník Priyanka Chandarana popisuje službu, která se nyní nabízí zákazníkům lékárny v konzultační místnosti:

"Děláme přehledy léků, nabízíme flebotomie vakcíny proti chřipce. Je tu hodně poptávek, protože mnoho lidí žádá o radu"

Přední část oficíny se mění na výdejnu, jejíž velikost byla v rámci vylepšení zmenšená, aby se do ní vešel robot. Amit říká:

"V naší lokalitě máme dobré zázemí, ale nemělo smysl snažit se konkurovat obchodu se smíšeným zbožím. Podívali jsme se na naši komunitu a naším polem působnosti je zdravotní péče, proto jsme si to přizpůsobili podle sebe. Obrat našeho obchodu se zvýšil jeho zmenšením a zlepšením zaměření. Mohli bychom udělat něco takového po starém bez robota? Bez šance."
 
Zdroj: